Reč je o izvanrednom rukopisu koji na veoma razumljiv i pitak način uvodi osnovne pojmove širokog spektra kognitivno bihejvioralnih terapija (KBT), kako terapija tzv. drugog talasa KBT, tako i novijih terapija tzv. trećeg talasa KBT. Veliko znanje i iskustvo autorke ogleda se takođe u tome što na veoma integrativan način opisuje mnoštvo raznolikih intervencija, uključujući i one najsavremenije. Doprinos koji želim posebno da istaknem jeste integrativnost – iako je reč o terapijama koje su donekle različite, autorka uspeva da ih integriše na smisaon način i da na koherentan i jasan način približi čitaocu na koje načine ove terapije mogu dopuniti jedna drugu. Sadržaj ovog rukopisa, i sam način na koji je on napisan, ukazuje na to da može da posluži kao izuzetno korisno štivo na kursevima koji se bave KBT.
Prof. dr Tatjana Vukosavljević-Gvozden
Odeljenje za psihologiju, Filozofski fakultet, Univerzitet u Beogradu
Dr Toviloć na jedinstven i pedagoški istančan način uvodi čitaoca u svet kognitivno bihejvioralne terapije. Dok se prva poglavlja bave konceptualnim razgraničenjima, filozofskom podlogom, kao i razvojem široke i raznolike lepeze terapija koja potpadaju pod ovaj terapijski modalitet, poglavlja koja slede uvode čitaoca u samu srž terapije... Autorka je uspela da napravi odličan spoj teorijskih i praktičnih znanja i to uobliči u lako čitljivo i razumljivo štivo... Posebna vrlina ovog udžbenika je njegova interaktivnost. Autorka kroz obilje primera iz prakse, pisane i slikovne ilustracije naprosto izaziva čitaoca da bude vrlo aktivan učesnik tokom procesa učenja.... Udžbenik je originalni doprinos literaturi iz oblasti kognitivno bihejvioralne terapije. Zahvaljujući svom sadržaju, može biti koristan ne samo kao literatura u okviru terapijskih kurseva koji se obrađuju na univerzitetima već se može iskoristiti i kao edukativno sredstvo tokom terapijskih edukacija.
Prof. dr Ljiljana Mihić
Odsek za psihologiju, Filozofski fakultet, Univerzitet u Novom Sadu
Udžbenik dr Snežane Tovilović napisan je jasnim jezikom i duhovitim i dopadljivim manirom koji se čita sa lakoćom i mami čitaoca da ga pročita u jednom dahu. No, njegova najveća vrlina je praktična primenljivost i didaktička savršenost. Udžbenik obiluje praktičnim primerima koji su nezamenjiva pouka studentima, ali i praktičarima koji mogu da uporede svoju praksu sa prikazanim primerima iz Udžbenika. Pored toga, Udžbenik je koncipiran po modernim didaktičkim pravilima – student se na početku uvodi u poglavlje, a na kraju se navodi na njegovo zaokruživanje i utvrđivanje; kroz čitav tekst se koriste okviri i duhovite opaske koje pomažu upamćivanju, a poseban doprinos daju i pitanja za diskusiju i razmišljanje.
Prof. dr Mikloš Biro
Odsek za psihologiju, Filozofski fakultet, Univerzitet u Novom Sadu