Sadržaj ove knjige trebao bi da zanima svakoga koga zanima obrazovanje i učenje, od volontera u predškolskim ustanovama do predavača u raznim programima za odrasle s poteškoćama. Deveto američko i prvo hrvatsko izdanje naglašava uticaj obrazovanja i primenjenih istraživanja na razvoj deteta, kognitivnu nauku, učenje i podučavanje. Teorija i praksa nisu razdvojene, nego se razmatraju zajedno. U knjizi je prikazano kako se podaci i ideje koje su rezultat istraživanja na polju edukacijske psihologije mogu primeniti na rešavanje svakodnevnih problema vezanih uz podučavanje. Kako biste istražili vezu između znanja i prakse, u knjigu je uvršteno mnogo primera, delova lekcija, opisa stvarnih situacija i praktičnih saveta iskusnih nastavnika. Prateći tekst, susrest ćete se sa stalnim izazovom da razmislite o vrednosti i upotrebljivosti ideja u svakom poglavlju i videćete načela edukacijske psihologije na delu.
Nove teme uključuju: mozak i učenje; nasilje i agresija u odnosima; radno i implicitno pamćenje; raznolikost i nadarenost; upravljanje razredom i kulturama; samoregulacija; teorija cilja; pedagogija relevantna za kulturu; strategije učenja; društvena kognitivna teorija i samoefikasnost; učenje utemeljeno na problemu i zajedničko učenje; interes i emocije u učenju; auto-sheme i motivacija; rešavanje nesuglasica i nasilja; autentično ocenjivanje; visokorizična provera znanja.
Na kraju svakog poglavlja nalazimo "Smernice", "Praktične primere za nastavnike" i "Za/Protiv". "Smernice" – važan razlog za proučavanje edukacijske psihologije jeste sticanje veština za rešavanje problema u razredu. To su nastavni saveti i praktični predlozi utemeljeni na teoriji i istraživanju o kojima se raspravlja u tom poglavlju. "Praktični primeri za nastavnike: Šta biste vi učinili? Šta bi oni učinili?" – na kraju svakoga poglavlja, vrhunski nastavnici širom zemlje kao i nastavnici širem sveta nude vlastita rešenja problema s kojima ste se susreli na početku svakoga poglavlja.
"Za/Protiv" – u svakome poglavlju, rasprava pod nazivom Za/Protiv proučava dva oprečna pogleda na neko važno pitanje ili protivrečje povezano s istraživanjem ili praksom u edukacijskoj psihologiji.
Iz sadržaja: Nastavnici, podučavanje i edukacijska psihologija; Kognitivni razvoj i jezik; Lični, socijalni i emocionalni razvoj; Razlike među učenicima i potrebe učenja; Kultura i društvo; Bihevioralni pogledi na učenje; Kognitivni pogledi na učenje; Složeni kognitivni procesi; Društveno kognitivni i konstruktivistički pogledi na učenje; Motivacija u učenju i nastavi; Stvaranje okoline za učenje; Podučavanje za učenje u školi; Podučavanje za samoregulaciju, kreativnost i toleranciju; Standardizovano testiranje; Procena i ocenjivanje u razredu.
Godina: | 2004 | Izdanje: | 2. |
ISBN: | 953-191-065-0 | Format: | 17 x 24 cm |
Uvez: | Meki uvez | Broj stranica: | 293 |
Redovno primajte naše novosti prijavom na mailing listu
Kopernikova 6, Beograd
©
Sinapsa Edicije. All rights reserved.
Powered by IP Plus.