James E. Gilliam
PREGLED
Šta meri: | ADHD i bihevioralne probleme |
Uzrast: | 3-23 godine |
Primena: | individualna |
Trajanje: | 5-10 minuta |
Ocenjivanje: | ručno (uputstvo u Priručniku) |
Kategorizacija: |
A B C
|
GODINA KONSTRUKCIJE: 1995.
IZDAVAČ: Naklada Slap, Zagreb, 2006.
ADHD je jedan od najčešće dijagnostikovanih neurobihevioralnih poremećaja u detinjstvu, koji pogađa decu od ranog uzrasta (odojčeta) do školskog i odraslog uzrasta. Za njegovo dijagnostikovanje potrebno je javljanje tri grupe simptoma (hiperaktivnost, impulsivnost, nepažnja) pre 7. godine života, u najmanje dva različita okruženja.
Test za deficit pažnje/hiperaktivni poremećaj je standardizovan i normiran test namenjen proceni ponašanja osoba s poremećajem pažnje/hiperaktivnim poremećajem (ADHD) ili osoba s problemima ponašanja, kao i dijagnostikovanju učenika s deficitom pažnje/hiperaktivnim poremećajem.
ADHDT se koristi za identifikovanje pojedinaca, procenjivanje osoba upućenih na pregled zbog problema u ponašanju, praćenje napretka nakon posebnih programa intervencija, određivanje individualizovanih obrazovnih programa učenika, ali i za merenje ADHD-a u istraživačkim projektima.
Test se bazira na DSM-IV definiciji ADHD-a, a sastoji se od 36 ajtema raspoređenih u tri subtesta:
1. subtest hiperaktivnosti (13 ajtema)
2. subtest impulsivnosti (10 ajtema)
3. subtest nepažnje (13 ajtema)
Zadatak procenjivača je da za svako navedeno ponašanje odrediti stepen u kojem je ono problematično za projenjivanog pojedinca (0-nije problem, 1-blagi problem i 2-ozbiljan problem).
ADHDT se lako popunjava pa ga mogu koristiti različiti procenjivači i ispitivači (npr. učitelj, roditelj, psiholog).