Vesna Vlahović-Štetić, Vlasta Vizek-Vidović, Lidija Arambašić, Živana Miharija
PREGLED
Šta meeri: | spremnost za upis u 1. razred osnovne škole |
Uzrast: | predškolska deca |
Primena: | individualna ili grupna |
Trajanje: | oko 45 minuta |
Ocenjivanje: | ručno (ključ za bodovanje i uputstvo u Priručniku) |
Norme: | hrvatske; 652 učenika prvog razreda osnovne škole |
Kategorizacija: |
0 A B C
|
GODINA KONSTRUKCIJE: 1994.
IZDAVAČ: NAKLADA SLAP (ZAGREB, 1995.)
TSŠ ispituje sposobnosti i znanja koja su temelj za uspešno učenje na početku školovanja.
Sastoji se od 5 subtestova u boji:
1. Perceptivni test (TSŠ-P)
Sadrži 15 zadataka za ispitivanje sposobnosti vidne diskriminacije i rešava se 7 minuta.
2. Test spajanja tačaka (TSŠ-T)
Sadrži 10 zadataka za ispitivanje grafomotoričke sposobnosti precrtavanja likova i rešava se 8 minuta.
3. Test poznavanja činjenica (TSŠ-Č)
Sadrži 14 zadataka za ispitivanje poznavanja tzv. svakodnevnih činjenica i pojmova, a rešava se 10 minuta.
4. Test precrtavanja (TSŠ-C )
Sadrži 9 zadataka za ispitivanje sposobnosti okulomotoričke koordinacije i fine motorike, a rešava se 9 minuta.
5. Numerički test (TSŠ-N)
Sadrži 10 zadataka prebrojavanja i problemskih zadataka različite složenosti, a rešava se 10 minuta.
Norme uključene u Priručnik dobijene su na 652 učenika prvog razreda osnovne škole iz različitih delova Hrvatske i izražene su u percentilima.